GS1 Mobile Com - izazovi i mogućnosti


Ponekad u prodavnici zastanemo pored nekog proizvoda sa željom da saznamo nešto više o proizvodu od onoga što je na pakovanju napisano. Interesuje nas njegova energetska vrednost, zemlja porekla, da li sadrži alergene, da li je autentičan ... Da li je to uvek moguće? Tehnologija mobilnih telefona sada dozvoljava da potrošač "bude u vezi" sa proizvodom.

Potrošač svojim mobilnim telefonom prilazi proizvodu, snima kamerom bar kod na njemu i posle nekoliko sekundi dobija raznovrsne informacije, direktno od proizvođača, koje mu omogućavaju da donese odluku o kupovini.


Za šta je bio zainteresovan ovaj potrošač? 
Koje su mu to informacije potrebne a ne može da ih nađe na etiketi proizvoda?
Kako ostvariti komunikaciju direktno sa proizvođačem i saopštiti mu šta nas interesuje? 
Da li je ovo mogućnost koju mogu da koriste svi ili samo povlašćeni? 

To su pitanja koja sebi postavljaju potrošači, trgovci i proizvođači, svako sa svog aspekta. Oni traže mogućnost dodatne komunikacije između „proizvoda i potrošača“.

Svi su zainteresovani i očekuju da ovakvo rešenje bude prihvaćeno širom sveta, zasnovano na standardima koje svi prihvataju, sa infrastruktažom koja već postoji. U svetu postoji preko 4 milijarde mobilnih telefona. Oni sa ugrađenim kamerama, mogu biti korišćeni kao skeneri bar kodova koji se nalaze na proizvodima. To omogućava da preko mobilnog telefona možemo pristupati dodatnim podacima o proizvodu i direktno, bez čekanja, dobiti informaciju. Interes krajnjih potrošača je šira upotreba mobilnih telefona za dobijanje kvalitetno novih informacija o proizvodu na brz i pouzdan način.

Ono što je interesantno krajnjim potrošačima, a može se dobiti preko mobilnog telefona,su specifične informacije o proizvodu, informacije o alergenima, nutricionističke informacije, elektronski kuponi, lokacija u trgovini. Za korišćenje ovakvih mogućnosti organizacija GS1 je formirala radnu grupu pod nazivom „GS1 Mobile Com“ koja za cilj ima sagledavanje potreba potrošača, proizvođača, provajdera i trgovaca za korišćenje mobilnog telefona, primenljivih standarda i potrebne infrastrukture za dobijanje ovakvog rešenja. U svetu već postoje rešenja koja ovo omogućavaju, primenjena na lokalno tržište. Ono što nedostaje su globalni standardi koji svim učesnicima omogućavaju da ih lako i na isti način koriste širom sveta.

Prošireno pakovanje je realnost za potrošača. Prošireno pakovanje definiše kako potrošač može dobiti informaciju o proizvodu na svom mobilnom telefonu, skenirajući bar kod na pakovanju proizvoda. Neki primeri pokazuju da je to bliska budućnost za nas.

Carreffour (Francuska) priprema uslugu pristupa potrošača do dodatnih informacija o izdvojenom proizvodu preko mobilnog telefona koja će se realizovati tokom 2010. godine
Franprix (vlasništvo Casino supermarket group) pustio je u rad mobilnu aplikaciju , dajući potrošačima mogućnost pristupa informacijama koje omogućavaju izbor vina. Preko dve trećine intervjuisanih potrošača je reklo da je ovaj servis koristan.
Nokia je uspešno lansirala pilot vezan za vino, džins i DVD. Većina učesnika
je rekla da bi rado ponovo koristili ovu uslugu ako bi bila raspoloživa
na široj osnovi.

Nekoliko proizvođača iz Azije je na svoje proizvode stavilo dvodimenzionalne bar kodove (QR) i preko njih omogućilo da potrošači putem svojih mobilnih telefona skeniranjem dođu do željene informacije o proizvodu.


Preporuke GS1 organizacije

Preporuka GS1 Mobile Com grupe za primenu bar kodova na proizvodima radi automatskog obuhvatanja podataka, a u cilju promocije uspešnog razvoja i standardizacije je korišćenje sledećih simbologija:

  • GS1 EAN/UPC: 1D bar kod koji se koristi na svim proizvodima širom sveta.
  • GS1 DataMatrix: 2D bar kod koji se trenutno koristi u brojnim granama uključujući automobilsku industriju, zdravstvo i direktno označavanje delova.
  • Quick Response (QR) kod: 2D bar kod koji se koristi naročito u Japanu i istočnoj Aziji za mobilne aplikacije.


   EAN 13 bar kod
          GS1 DATAMATRIX bar kod
            QR code

Pored ovih simbologija, grupa preporučuje korišćenje GS1 identifikacionih ključeva i GS1 aplikacionih identifikatora radi obezbeđenja kompatibilnosti unapred i unazad sa drugim bar kod primenama.


Cilj ovih preporuka je da pomogne inovativnim kompanijama da testiraju nove primene u mobilnoj trgovini, uprošćavajući broj mogućih rešenja. U kratkom vremenskom periodu, kompanije će biti spremne da naprave interoperabilne i skalabilne sisteme, kao i da obezbede potrošačima konzistentan pristup preko mobilnih jedinica do tržišta.

Zainteresovani proizvođači, provajderi, trgovci i potrošači više informacija mogu naći na sajtu:
                                                    http://www.gs1.org/mobile


Нема коментара:

Постави коментар

Хвала за коментар

GS1 Srbija - Пословно удружење - бар кодови: Poverenje počinje sa GS1 Cloudom

GS1 Srbija - Пословно удружење - бар кодови: Poverenje počinje sa GS1 Cloudom : Danas, više nego ikada ranije, potrošači očekuju jednostavan...