Beograd, Srbija, 12.04.2013. – Digitalni svet se kreće neverovatno brzo. GS1 organizacija vodi u globalnom naporu da se obezbedi da svi akteri duž lanca snabdevanja, održe korak sa aktuelnim promenama.
U centru ovih napora je GS1 Source, na standardima zasnovan, skalabilan i interoperabilan okvir za razmenu informacija o proizvodu koje su potrebne potrošačima u digitalnim kanalima prodaje. Kompanije mogu da koriste GS1 Source za razmenu informacija o svojim proizvodima u „oblaku“ – Internet okruženju. Aplikativni programeri mogu da integrišu podatake o ovim proizvodima u svoje veb i mobilne aplikacije.
GS1 Source je, u stvari, mreža agregatora podataka. Agregator podataka jednostavno obezbeđuje uslugu čuvanja podataka o proizvodu u adekvatnom formatu i čini ih dostupnim kompanijama koje žele da ih koriste. Svaki agregator podataka čuva informacije o izvesnom broju proizvoda. On može da pristupi i informacijama o proizvodima koje se nalaze u drugim agregatorima podataka preko globalnog indeksa koji beleži informacije o tome koji agregator skladišti informacije o kom proizvodu.
GS1 Source uključuje sve interesne grupe, od kompanija koje prave prozvode, onih koje razvijaju mobilne aplikacija, do potrošača koji su krajnji korisnici i koji se sve više okreću digitalnim kanalima putem kojih kupuju i pretražuju proizvode.
GS1 organizacija je započela implementaciju GS1 Source u januaru ove godine, nakon što je uspešno okončan pilot projekat, lansiran 2011. godine. Koristi koje vlasnici brendova imaju od GS1 Source-a su:
- Povećanje prodaje, jer bolja informisanost vodi ka boljoj prodaji.
- Zaštita brenda, jer se iskustva prepoznavanja brenda i trenutak odluke potrošača o kupovini sve više dešavaju „online“ - na Internetu.
- Sticanjem pozitivnih iskustava kupci donose odluke na osnovu više pravih informacija.
- Mogućnost povezivanja na digitalni, više kanalni svet na jednostavan, efikasan i prilagodljiv način.
- Pružanje potrošačima optimalnog iskustva u korišćenju aplikacija koje obezbeđuju tačne i potpune podatke o proizvodima.
- Povećanje efikasnosti svoje operative na osnovu dobrog kvaliteta podataka koje integrišu u svoje mobilne aplikacije.
Usaglašenost sa nacionalnom regulativom, posebno kod kompanija koje se bave e-trgovinom. Na primer, Uredba Evropske unije o hrani (European Union Food Information Regulation) koja će stupiti na snagu 2014., zahteva da znatan broj informacija o hrani bude dostupan potrošaču pre „online“ kupovine.
GS1 organizacija obezbeđuje GS1 Source u vremenu kada navike digitalne kupovine zamenjuju štampana i TV oglašavanja i rafove u radnjama kao način komunikacije sa potrošačima. Kompanije danas mogu da biraju u ogromnom spektru digitalnih kanala kako da dopru do potrošača. Potrošači, sa druge strane, vole da istražuju i kupuju proizvode – posebno preko smart telefona (mobilnih telefona priključenih na Internet). Sledeća četiri navoda pokazuju zašto smart telefoni postaju standard pri kupovini:
Prema comScore, u većini razvijenih tržišta, preko 50% potrošača poseduje smart telefon. Ostala tržišta ih slede sa impresivnim porastom.
Studija koju je sproveo Google i Ipsos, pokazuje da 69% korisnika smart telefona, svoje uređaje koriste da dobiju više informacija o proizvodu, dok 70% njih koriste svoj telefona dok kupuju u radnji.
Istraživanje koje je sproveo Forrester pokazuje da će preko 50% maloprodaje biti pod uticajem veb-a. To znači da većina potrošača voli da dobije informaciju o proizvodima „online“ pre nego što obavi kupovinu.
Na kraju, prema IBM-u, 80% potrošača koristi socijalne mreže za dobijanje informacija o novim proizvodima.
U višekanalnom svetu maloprodaje u kome potrošači sve više istražuju i kupuju proizvode „online“, ključna je digitalna dostupnost tačnih informacija o proizvodu. Jedan od načina, da potrošači dođu do tih informacije je, da svojim mobilnim telefonom skeniraju bar kodove proizvoda. U 2011. samo jedan porvajder aplikacija, Scanbuy, zabležio je preko 20 miliona skenova, a to je 440% vise u odnosu na 2010.
Međutim, prema studijama GS1organizacije, tačne informacije o proizvodu dostupne su u samo 9% pretraga, kodi korišćenja poznatijih mobilnih aplikacija kojima potrošači sprovode svoja pretraživanja proizvoda. Još alarmantnija za maloprodaju je činjenica, da je u svom istraživanju GS1 organizacija došla do podatka, da je blizu 40% kupaca izjavilo da neće kupiti proizvod ukoliko ne veruje u tačnost informacije koju nađe u digitalnom formatu.
GS1 organizacija shvata čunjenicu da, kada potrošač u svom „online“ traganju za proizvodom, ili ne nađe proizvod, ili ne veruje informaciju koju pronađe, proizvođač postaje nevidljiv i gubi prodaju.
GS1 organizacija je uspešno sprovela globalno testiranje svog pilot GS1 Source-a u periodu između jula i decembra 2011. godine. Pilot koji je obuhvatio preko 30 proizvođača, uključujući firme kao što su Coca-Cola, Heineken, Hormel Foods i Kellogg, obezbedio je informacije o više od 900 proizvoda, kroz pet Internet provajdera, preko njihovih mobilnih aplikacija. Osam zemalja učestvovalo je ovom testu: Australija, Kanada, Kolumbija, Francuska, Nemačka, Španija, Velika Britanija i Sjedinjene Američke Države. Forum potrošača robe široke potrošnje (TCGF- The Consumer Goods Forum) zajedno sa GS1organizacijom, proglasio je GS1 Source projekat strateškim i pozvao je kompanije članice GS1 organizacije u ovim zemljama da razmene relevantne informacije o proizvodima.
Dosadašnji rezultati jasno pokazuju da vlasnici brendova mogu da razmenjuju informacije o proizvodima koje su potrebene potrošaćima, sa mnogim provajderima internet aplikacija koristeći globalani i interoperabilani pristup. GS1 organizacija i relevantni subjekti će se sada usresrediti na primenu Globalnog B2C GS1 Source okvira razvojem globalnih standarda, smernica i opšteg operativnog modela.
Da bi ste se uključili GS1 Source okvir i saznali kako se koristi, a u cilju promocije vašeg brenda i povećanja prodaje, posetite www.gs1.org/source ili nas kontakirajte na office@gs1yu.org
Saznajte više o GS1 na:
http://www.gs1.org/services/publications/online
Нема коментара:
Постави коментар
Хвала за коментар