....Globalni proizvođači su realnost. Iako su maloprodavci tradicionalno lokalno orijentisani, sve ih više posluje globalno, odnosno bar u dve države. Kao posledica ovih tendencija pojačala se potreba za podršku trgovini na evropskom, pa čak i globalnom nivou. Takva vrsta pomoći pojavila se kroz ECR evropsku inicijativu osmišljenu da, kroz saradnju vođenu potrebama potrošača, evropskoj trgovini omogući najbolju uslugu, vrednost i asortiman. Potrošač bi trebalo da može da pronađe proizvod koji želi u pravo vreme, na pravom mestu, u traženoj količini, odgovarajućeg kvaliteta i po pravoj ceni. Cilj ECR-a je da ukloni nepotrebne troškove u lancu snabdevanja usmeravanjem pažnje maloprodavaca i proizvođača na ceo lanac. Misija ECR-a je:
„Zadovoljiti potrebe potrošača bolje, brže i sa manje troška“
Jedan od načina da se misija ostvari je deljenje odgovarajućih informacija duž celog lanca snabdevanja radi podrške unapređenju marketinških, proizvodnih i logističkih odluka. Da bi podatke mogli da koriste svi učesnici u lancu snabdevanja neophodno je da oni budu prikazani i razmenjivani na neki standardizovan način, razumljiv svuda u svetu. Takav globalni sistem standarda ECR je pronašao u GS1 standardima. Saradnja ECR i GS1 datira od samih početaka nastanka ECR-a. Projekti, tehnologije podrške kako unutar strane isporuke u lancu snabdevanja (Usaglašavanje podataka, EDI, Efikasna otprema, Efikasna zamena), tako i na strani potraživanja (Upravljanje kategorijama, Upravljanje asortimanom, Efikasno uvođenje proizvoda, Efikasna promocija, Upravljanje vrednosti za potrošača) zasnivaju se na GS1 standardima i razvijaju u saradnji sa GS1 organizacijama....
(Video je priložio dizajner Miloš Vukotić, Vrbas)
Нема коментара:
Постави коментар
Хвала за коментар